پشتیبان 1

کارمند پشتیبانی

پشتیبان 1

سرویس Voip چیست و چه تفاوتی با تلفن های ثابت دارد

سرویس Voip چیست و چه تفاوتی با تلفن های ثابت دارد

پروتکل صدا از طریق اینترنت نوعی سیستم تلفنی است که به جای تلفن ثابت سنتی از اتصال اینترنتی برای برقراری و دریافت تماس استفاده می کند.

اگر به اینترنت متصل هستید، می توانید بدون نیاز به خدمات تلفن سنتی، محلی یا سیم های فیزیکی مسی، با هر کسی تماس بگیرید.

تنها چیزی که نیاز دارید اینترنت پرسرعت و ارائه دهنده سرویس VoIP برای رسیدگی به تماس ها است.

می توانید از یک شماره تلفن VoIP از طریق یک اپلیکیشن تجاری برای تبدیل رایانه و یا تلفن همراه خود به تلفن های ویپ استفاده کنید.

یک شرکت ارائه دهنده سرویس VoIP قابل اعتماد می تواند همه کارها را برای شما انجام دهد.

این تلفن های دیجیتال از اتصال اینترنت پرسرعت شما برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

سرویس VoIP تماس های تلفنی شما را به داده هایی تبدیل می کند که از طریق اینترنت ارسال می شوند.

این کار را با هزینه بسیار کمتری نسبت به سیستم های تلفن قدیمی تر می توانید انجام می دهید.

مرکز تلفن ویپ مزایای زیادی نسبت به خدمات تلفن سنتی دارد.

تفاوت بین تلفن های VoIP و تلفن ثابت چیست؟

تفاوت اصلی بین تلفن های VoIP و تلفن های ثابت این است که تلفن ثابت با سیم های مسی به یک مکان فیزیکی متصل می شود.

اما از طرف دیگر، یک تلفن VoIP از طریق اینترنت تماس ها را دریافت می کند و به مکان خاصی محدود نمی شود.

تلفن های سنتی از خطوط آنالوگ برای انتقال سیگنال های صوتی استفاده می کنند.

بسیاری از مردم سرویس VoIP را نسبت به تلفن های ثابت سنتی انتخاب می کنند زیرا هزینه راه اندازی کمتری در بر دارد و آنها می توانند با استفاده از اینترنت تماس برقرار کنند، که باعث صرفه جویی در هزینه آنها و هزینه های تماس های راه دور می شود.

سیستم ویپ چگونه کار می کند؟

1. تلفن شما به سوئیچ یا روتر شما در شبکه محلی (LAN) متصل می شود.
2. وقتی شماره تلفنی را می گیرید، تلفن IP شما به ارائه دهنده خدمات VoIP شما می گوید که با طرف مقابل تماس بگیرد.
3. سرویس ویپ شما تماس را برقرار می کند و بسته های داده را از تلفن IP شما مبادله می کند.

4. تلفن VoIP شما این سیگنال های دیجیتال را دوباره به صدایی که می توانید بشنوید تبدیل می کند.
ویپ صدای شما را به یک فایل دیجیتال تبدیل می کند، آن را فشرده می کند و از طریق اینترنت ارسال می کند.
ارائه دهنده خدمات VoIP (مثل ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما) تماس را تنظیم می کند.
برای تماس های تلفنی، مکالمه با استفاده از بسته های داده کوچک رد و بدل می شود.

اینترنت می تواند این بسته های داده را در کمتر از یک ثانیه به سراسر جهان ارسال کند.

برای تلفن اینترنتی، این بسته ها بین تلفن شما و یک ارائه دهنده سرویس VoIP در حال انتقال داده هستند. هر جا که اتصال اینترنت با پهنای باند بالا دارید، می توانید از VoIP استفاده کنید.

این یک ارتقاء قابل توجه از یک سیستم تلفن آنالوگ است.

تا 20 سال پیش از این برای استفاده از VoIP به تجهیزات گران قیمت و اختصاصی نیاز داشتید.

امروزه VoIP بر اساس استانداردهای باز مانند پروتکل شروع رویداد (SIP) ساخته شده است. SIPقابلیت همکاری کامل بین تلفن های رومیزی مختلف، تلفن های کنفرانس و برنامه های VoIP را فراهم می کند.

مزیت های سرویس voip

1. هزینه کمتر

بسیاری از مصرف کنندگان و مشاغل به طور یکسان متوجه صرفه جویی قابل توجهی در هزینه شده اند و قبض تلفن خود را تا بیش از 60 درصد کاهش داده اند.

2. کیفیت صدای بالای

تفاوت قابل توجهی در کیفیت تماس وجود دارد، بنابراین صدا خفه یا مبهم نیست.

3. خصوصیات پیشرفته

از ویژگی های ممتاز برای اداره شرکت خود استفاده کنید، مانند منشی خودکار، ضبط تماس، و صف تماس.

آنها اغلب در برنامه های خدمات تلفن تجاری گنجانده می شوند.

4. شماره تلفن های تجاری برای یک تیم دورکار

از خدمات تلفن خود در هر کجا که کار می کنید استفاده کنید.

اگر در خانه کار می کنید نیازی به تنظیمات فنی نیست.

خبر خوب این است که تلفن های رومیزی VoIP گران نیستند و حتی می توانید آنها را به صورت رایگان از ارائه دهنده خدمات VoIP خود دریافت کنید.

علاوه بر این، ارائه دهندگان یک برنامه تلفن همراه را شامل می شوند که می توانید به جای استفاده از یک گوشی سنتی، روی دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه خود برای برقراری تماس استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.